Härliga lördag !!!

Idag är det lördag. Jag älskar lördagar , sova länge , lång frukost , pussa på mina herrar i sängen och bara glädjas åt att ha varandra. Idag var det likadant. Puss o kram, härlig frukost och utanför fönstret letade sig solstrålarna försiktigt fram genom trätopparna. Den första snön hade kommit och det var några kallgrader. Det sög  i hela kroppen efter en härlig havspromenad och mina tre herrar hade samma känsla.
Skoteroverall, långkalsonger och raggsockar ...härligt. Vi valde skoterskorna , det skulle visa sig att det var för min del ett olämpligt val. När vi öppnade grindarna var G&G ivriga och ville snabbt iväg. Framme vid skogsbrynet släpptes de och for iväg med rasande fart . G&G har gått där otaliga gånger och försvann snart ur vårt synfält. Vi gick i sakta mak, ibland uppslukad av tankar och helt omedveten om vad som skulle komma. Det var vackert i skogen den här morgonen, marken var fast och vit , solen visade sig i omgångar och på en mätt mage sitter som bekant ett glatt huvud. Med andra ord ... allt var perfekt.
Då hände det .....!!
Min nedre kroppsdel flög upp i luften, överdelen följde automatiskt med. Armarna vinklades rakt ut och vilken gymnast som helst skulle ha " dödat" för att efterlikna detta konststycke.  Jag svävade en bråkdel av en sekund i cyberrymden , jag hade varken tankar eller känslor och var helt omedveten om tid och plats. Då landade jag...!
 
Landningen blev dramatisk. Det dundrade både i marken och i mitt huvud och sannoligt blev det ett utslag på Richterskalan. Någonstans i bakgrunden hördes makens oroligs stämma?... Lever du ?
Jag låg länge och försökte få ordning på tankar och lemmar medans jag hörde maken " mässa" i bakgrunden.
Efter att ha vant mig så ställde jag mig på alla fyra. G&G var säkerligen övertygade om att matte slagit huvudet och det trodde maken oxå. Hela kroppen kändes som om en truck hade backat över den och jag reste mig sakta  i ultrarapid.
Allt var helt , men ikväll börja vissa kroppsdelar på att ändra färg , blått och gult, man är ju patriot.
 
Kära medresenärer på livets stig.......använd broddar!!
 
Allmänt | |
Upp