Öppet brev till Gud !!!

Käre Gud !! Nu inför julens högtid och allas förväntan på en underbar högtid så undrar jag ; Var är du ? När jag tittar globalt på vår värld så kan jag inte förstå varför inte alla få uppleva , glädje, fred, kärlek och lugn. Var är du? När jag se människorna i krigsdrabbade områden, när jag ser barnen som gråter, skakar av ångest och hunger. Var är du ? Någonstans sa du ju ; Låten barnen komma till mig? Men vem ska barnen komma till nu när inte ens deras mödrar eller fäder finns vid livet ? Var är du ? Världen kokar av ondska och ångest , av orättvisor och förluster . Var är du ? Vi behöver inte inte gå så långt utanför våra gränser. Var är du ? Jag vill att vi alla, när vi sitter med våra nära och kära på julaftonen skänker en tanke på våra medsystrar och bröder, på alla dessa barn någonstans där ute, som varken ha värme, kärlek, hus eller hem. Jag önskar att du, Gud, kunde komma och ge dem allt det som har berövats dem , av naturen och mänskligheten. Jag tror att de ochså undrar . Var är du ? När vi njuter av våran goda mat, när vi ser våra barns tindrande ögon inför alla julgåvor, när vi tittar på dem vi älskar och känner oss så där riktigt lyckliga, skänk en tanke på de som inte ha denna förmån och gläds ännu mer inför vad DU har. Min fråga kvarstå ? VAR ÄR DU ?? ;
Allmänt | |
Upp