Mr. Stroke !!!

Jag fick besök häromnatten. Någon smög sig på övervåningen med knivskarp intelligens och med sin gråa rock tog han över hela föreställningen. Hans tystnad var förödande även om jag någonstans långt inne kände inkräktaren. Han hade inget ansikte, ingen karaktär endast en förmåga att förstöra, ruinera och ödelägga sina offer. Hans uppfinnesrikedom är utstuderat och elakt och leder till oanade svåra konsekvenser. Jag hade hört talas om denne inkräktare, kunde både hans namn och vad han kunde åstaskomma men inte skulle han hitta till oss ? En liten familj fylld av framtidsdrömmar trots att hösten var på väg i alla former. Han frågade aldrig, passar det, kommer jag olämpligt, har ni annat på gång ? han bara kom med sin gråa rock och började att jobba på övervåningen. Han älskade att demontera alla kablar och fick kortslutning på säkringar som funnits i många år och fungerat oklanderligt. Han svepte sin gråa överrock över övervåningen och lämnade djupa spår. Den gråa figuren är inte noga med vem han besöker, men när han gör det så smyger han tillbaka skamlöst medveten om sitt besök. .Lika fruktad som hatad , lika vanlig och oförutseende är han. Han kom på natten och ödelade en stor del av livet ....trodde han. Här har han mött sin överman. Den gråa mannen skall inte få segra över mig trots hans smygande försök Den natten smög han iväg , lika obemärkt som han kom. den gråa rocken slängande efter sig , leende med sina knipsluka ögon och med en förhoppning att åter ha fått utfört ett gedigert onskefullt arbete. Men vad lämnade han efter sig ? En själ vars " övervåning" totalt förvandlats till ett kaos av avklippta kablar, säkringar som " gått" och känslor som förvandlats till ömtåligt glas som hotas att krossas vid minsta lilla beröring. Ett virrvarr av okopplade trådar som inte hittar varandras ände , som behöver hjälp i att hitta varandras delaktighet i kampen mot en normal tillvaro. Jag vet att du i skrivandets stund har hunnit varit på mångas vindar, rumsterat och ställt till oreda .Min högsta önskan är att du en vacker dag kommer att utrotas, att det satsas pengar och medel till att din närvaro kommer att försvinna, att vi inte behöver ha rädsla för dina oväntade besök. För mig återstår det en lång tid innan jag är den jag varit.....om jag någonsin blir det . Mr. Stroke jag hoppas och ber att din tid är räknad .
Allmänt | |
Upp